Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (184)

May 26, 2010

Elena:

Buna ziua ! Am 33 de ani si in data de 22.01.2010 am fost diagnosticata cu tiroidita autoimuna tip 2B si urmez un tratament cu L-Thyroxin 100 1 comprimat dimineata.In analize la vremea respectiva aveam un TSH de 9.33uU/ml iar acum facand analizele pe data de 11.05.2010 TSH-ul o scazut la 0,13uU/ml,medicul mi-o recomandat aceeasi doza de levotiroxina urmand ca peste 3 luni sa merg la control.Precizez ca mai iau seara 1 comprimat de lorazepam.Cu toate acestea nu stiu ce se intampla dar in fiecare zi ma sufoc,am palpitatii si dureri de cap f puternice,nu prea am pofta de mancare desi iau vitamina c cu propolis( ma mai ajuta umpic ),ameteli…medicul nu mi-o zis nimic decat sa urmez tratamentul prescris de el,dar nu ma simt bine si nu stiu ce sa fac !Alte investigatii :1 ecocardiograma -rezultat sindrom de debit cardiac crescut,ecotiroida-fara noduli.Va cer parerea daca ii buna doza de levotiroxina luata pana acum . Va multumesc pentru intelegere !

Raspuns:

– tratamentul tiroiditei autoimune cu hipotiroidie, asa cum este si cazul dvs, se face intr-adevar cu l-tiroxina (L-Thyroxin/Euthyrox); scopul acestui tratament este de a readuce nivelul TSH, initial crescut, in valori normale;

– la valoarea initiala a TSH (9.33 μUI/ml) era probabil suficienta o doza de L-Thyroxin de 50-75 μg/zi; nivelul actual al TSH este usor supresat, aratand ca tratamentul este administrat intr-o doza ceva mai mare decat ar fi necesar pentru acoperirea deficitului; de aceea, in opinia mea, 50-75 μg/zi de L-Thyroxin ar fi un tratament optim;

– este important sa retineti ca nivelul actual al TSH (0.13 μUI/ml) este doar minim supresat, ceea ce face improbabil ca simptomele dvs sa fie cauzate de disfunctia tiroidiana sau de tratamentul administrat; pentru ele trebuie cautata o alta cauza, inclusiv de investigat daca nu cumva sunt determinate de un nivel ridicat de stres (atacuri de panica/nevroza);

Dr. Claudiu Ţupea

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu