Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (414)

February 25, 2011

Sofia:

Buna ziua
Ma numesc Sofia, am 26 de ani
In octombrie anul trecut am suferit o tiroidectomie totala, datorita faptului ca aveam un nodul destul de mare pe lobul drept si unul foarte mic pe cel stang. Precizez ca analizele erau toate normale inainte de operatie mai putin:
– tiroglobulina care avea valoare destul de mare, peste dublul valorii oferite de laboratorul care le-a lucrat.
– cortisol – valoare tripla
– prolactina – o valoare de 10 ori mai mare
Dupa operatie nu mi-a iesit nimic la biopsie, a fost totul ok,operatia nu mi-a facut probleme, am folosit cicatrix si deja s-a dus jumatate din taietura.
Insa problema este ca acum nu reusesc sa ma stabilizez hormonal, am tot incercat diferite scheme de tratament oferite de medicul la care am mers.
Am ramas in prima luna si jumatate dupa operatie la doza de 100mg euthyrox,insa analizele mi-au aratat un tsh de 46.11 – valoarea de referita la laborator era cea maxima de 4.2.
Dupa am luat 150mg euthyrox am ajuns la un tsh de 38.12
Mi s-a schimbat medicamentatia am trecut pe novothyral de 100mg+100mg euthyrox insa doza a fost prea mare pentru mine si dupa 4 zile am ramas doar la 100 novothyral(incepusem sa am palpiatii, eram agitata),dupa o luna cu aceste medicamente tshul meu a ajuns la 31 valoarea maxima era tot 4.2.
Acum nu inteleg un lucru, medicul la care merg a zis ca nu a mai avut cazuri de acest gen si ca in timp trebuie sa ma stabilizez. Acum iau 100mg novothyral + 25 mg euthyrox. Stiu ca ce am acum se numeste hipotiroidie, as avea nevoie de o parere sincera din partea dumneavoastra, ce ar trebui sa fac?
Deja ma simt rau si parca totul se prabuseste in jurul meu, mai ales dupa ce am tot citit pe internet de hipotiroidie.
Am uitat sa precizez am o greutate mai mare, pentru varsta mea, iar dupa operatie am mai pus 12 kg.

Va multumesc anticipat.

Am lasat comentariul pentru ca nu este nici un raspuns pe data de 24 feb. sper sa-mi raspundeti, pentru ca am nevoie de o a doua parere.

Raspuns:

– in mod normal, inainte de interventia chirurgicala pentru nodulii tiroidieni, ar fi trebuit lamurita situatia nivelurilor crescute ale prolactinei si cortizolului; niciunul dintre acesti hormoni nu creste din cauza unei gusi polinodulare; de asemenea, dereglarile secretiei de cortizol si prolactina nu afecteaza raspunsul la tratamentului de substitutie cu Euthurox si Novothyral;

– valoarea crescuta a cortizolului poate indica un sindrom Cushing, cauzat de o problema la nivelul hipofizei sau a glandelor suprarenale; hiperprolactinemia poate indica prezenta unei tumori benigne hipofizare; de aceea, aceste valori crescute al prolactinei si cortizolului trebuie confirmate la un laborator de incredere si investigate independent de problema tiroidiana;

– in legatura cu problema tiroidiana: valorile mari ale TSH trebuie confirmate la laboratoare diferite si, preferabil, cu metode diferite de masurare; obligatoriu, ar trebui masurate de fiecare data si nivelurile FreeT4 si FreeT3; daca, sub tratamentul de substitutie adecvat, aceste niveluri mari ale TSH sunt gasite in mod repetat, exista posibilitatea unor interferente ale unor anticorpi (un articol in limba engleza aici); altfel zis, ceea ce este masurat nu reflecta realitatea; sunt metode de laborator care pot inlatura aceste interferente;

– exista, cel putin teoretic, si posibilitatea unor tulburari rare ale actiunii hormonilor tiroidieni, dar am nevoie de un istoric detaliat si de analizele efectuate pana acum pentru studierea acestei posibilitati;

– nu prea cred intr-o “stabilizare in timp”; a trecut destul timp de la operatie, TSH-ul ar fi trebuit normalizat pana acum;

– cazul dvs este foarte interesant si mi-ar placea sa ma ocup de el, mai ales ca nu cred ca este complet si corect investigat; este nevoie, totusi, de cel putin un consult direct la clinica;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

1 Comentariu »

  1. Madalina says:

    Si eu sunt operata de tiroida (totala) boala basedow, ma-m stabilizat cu tsh-ul abia după un an.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu