Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (674)

February 20, 2012

aurelia:

d-le doctor am fost operata in anul 2004 de un nodul tiridian rece pe partea stinga imi era f rau ametam ma sufocam si dupa operatie am ramas cu aceleasi stari tin sa mentionez ca sint cintaret profesionist si de cind m-am operat nu prea mai pot sa imi exercit meseria atit de bine imi este din ce in ce mai greu as dori sa imi spuneti daca are rost sa mai cint sau ar fi mai bine sa ma opresc din activitate am fost la multi medici orl si toti spun ca nu are legatura tiroida cu laringele dar eu vad ca nu este asa mi-e teama sa nu patesc ceva rau
din spusele d-nei dr chirurg am inteles ca era destul de mare 2,5 pe 2,5 si facea compresie pe laringe.va rog din suflet sa imi raspundeti si sa imi scuzati felul agramat de a scrie darnu ma pricep deloc la calculator si ma simt destul de jenata din acest motiv.va multumesc
domnule doctor.

Raspuns:

– sunt posibile efecte negative asupra vocii cauzate de operatia de indepartare a tiroidei; lezarea anumitor nervi (laringei recurenti) poate determina chiar paralizia corzilor vocale; totusi, in foarte multe cazuri, aceste efecte sunt mai usoare si tranzitorii; daca nervii nu au fost sever lezati, au capacitatea de a se reface intr-un interval de 6-12 luni;

– in cazul dvs, tinand cont ca operatia a fost in 2004, nu cred ca mai pot aparea imbunatatiri spontane la acest moment;

-daca nodulul a fost benign, urmati tratamentul de substitutie si ati ramas in monitorizare la un endocrinolog, nu exista, formal, vreo contrainidicatie pentru cantat; altfel spus, cantatul nu creste in vreun fel riscul de complicatii legate de nodul sau operatia din 2004;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu