Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (7)

June 24, 2009

maria:

administrarea de calciu(Coral D)dupa operatia de noduli tiroidieni poate duce la aparitia litiazei renale?

Raspuns:

– daca in cursul operatiei nu au fost afectate glandele paratiroide (4 glande de dimensiuni reduse care se afla lipite de fata posterioara a tiroidei si care mentin nivelul calciului in valori normale prin intermediul unui hormon numit parathormon – PTH) si nivelul calciului total si ionic este normal la anlizele de sange, nu este necesara suplimentarea cu calciu; in acest caz, daca se administreaza calciu, riscul de litiaza este acelasi ca si inaintea operatiei de tiroida;

– daca postoperator au aparut niveluri scazute ale calciului in analize de sange trebuie administrate calciu si vitamina D pentru normalizarea acestora; nevoia de calciu si vitamina D poate fi limitata la 10-14 zile sau permanenta, in functie de cat de afectate au fost glandele paratiroide in cursul operatiei;

Dr. Claudiu Ţupea

2 Comentarii »

  1. Dumitru A... says:

    Am 32 de ani si am dg nodul tiroidian la lobul drept….se imparte in 3 noduli…la polul inf. al lobului drept..cu dimensiunea de o,76-0,56/0,65-0,35/0,75-0,39….
    Dimensiuni globale conglomerate:1,24-0,66/1,1cm…..TSH:4.40 FT4:13,90…..
    Aceste analize au fost facute sub supravegiere medicala la Inst.CI Parhon…nhu mi sa dat tratament…Ce trebuie sa fac si unde trebuie sa merg daca e sau nhu nevoie…Va multumesc f mult(astept raspuns)

  2. maria says:

    Stimate d-le doctor,
    cum pot sa-mi dau seama daca mi-au fost afectate glandele paratiroide in urma operatie de gusa nodulara? si cat de des se intampla acest lucru sau este de inteles ca se intampla la orice operatie de acest fel!- prin dozarea PTH-ului sau mai bine prin analiza Ca ionic si total din sange?
    Eu ma simpt rau la 5 luni dupa operatie:am palpitatii,insomnii,o stare de agitatie,frisoane si o raceala permanenta in zona rinichilor
    (s-a depistat ca am ceva pietricele),n-am avut asa ceva pana acum,am facut multe uroculturi si de fiecare data au iesit cu dep.de Oxalat de Ca.
    Endoc. meu imi da de fiecare data sa iau Ca pt. palpitatii, fara sa ma indrume sa fac o analiza de Ca,iar urologul imi spune ca am litiaza,va rog sa-mi spuneti ce sa fac? cel mai mult ma deranjeaza ca nu pot sa-mi incalzesc acea zona, pe aceste calduri eu port burtiera groasa…mentionez ca am 48 de ani;1.68 inaltime;65kg si sunt la menopauza; Va multumesc anticipat pt. raspunsul dv. si pt. faptul ca ati ales sa ne ascultati.

RSS feed for comments on this post.

Lăsaţi un comentariu