Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (858)

November 18, 2012

deea:

Buma ziua, vreau in primul rand sa va multumesc pentru faptul ca ca va gasiti timp sa ne ajutati. Tot respectul pentru medici ca Dvs!
Despre mine: am 39 de ani, am fost diagnosticata si operata pentru carcinom papilar sclerozant,din pacate, desi macroscopic ganglionii, dupa spusele dr. Sranescu, erau OK, microscopic se pare ca , conform buletinului de analiza anatomo-patologica, tumora, de numai 1,5/1,4, ar fi “invadat in tesutul fibroconjunctiv peritiroidian si pe vasele capsulare de calibru mediu”. Stadializarea este: M8350/3, PT3, PNX, ST1, G1, R1,V1. Urmeaza sa efectuez in decembrie o seinta de iod radioactiv.Intrebarile mele sunt urmatoarele.
– avand in vedere ca intre punctia cu ac fin si operatie au fost doar 5 zile, si ca exam. extemporaneu a spus acelasi lucru (despre invazia vasculara), ar fi posibil ca aceasta invazie vasculara sa fie determinata de punctia cu ac fin?
– eu fac acum o dieta foarte drastica fara iod si de ieri trebuie sa iau amoxicilina, datorita timpului rece am facut o amigdalita pultacee. Am avut emotii cand mi-am dat seama ca, capsula de amoxicilina are o “jumatate” rosie, mie fiindu-mi interzise substantele/legumele/fructele de culoare rosie. Are intr-adevar vreo importanta si ar trebui intrerupt trat. cu amoxicilina? Substanta care ar da culoare rosie capsulei de amoxicilina este de fapt E129, adica Rosu Allura AC.
– La o intrerupere de 4 saptamani a Euthytoxului si avand in vedere ca sunt la prima cura de iod si ca , probabil mai exista niste resturi de glanda tiroida, ar trebui sa-mi fac probleme pentru felul in care ma voi simti in urmatoarele saptamani? Sunt putin cam stresata.
– Cand ma voi simti mai nelinistita, am voie sa iau, pe toata aceasta perioada, Xanax serile?
Va multumesc din suflet si sper sa primesc un raspuns la intrebarea mea, pentru ca am rasfoit toate paginile si nu am gasit un raspuns la toate intrebarile mele. O zi buna.

Raspuns:

– in mod cert, NU; invazia vasculara este un proces care apare lent, in niciun caz in cateva zile;

– nu cred ca eventualul continut de iod al respectivelor comprimate este relevant si influenteaza eficienta tratamentului cu iod radioactiv; oricum, colorantul respectiv, din ce am gasit pe internet, nu contine iod;

– foarte probabil, vor exista manifestari de hipotiroidie; pot fi deranjante, dar de obicei sunt tolerabile;

– tratamentul anxiolitic nu este contraindicat; totusi, este bine ca doza sa fie tinuta la minimum, in special in perioada de oprire a tratamentului;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu