Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (912)

February 2, 2013

mihaela:

Buna ziua
Am 27 de ani, iar in familie nu exista alte persoane care sa fi suferit de afectiuni tiroidiene.
In dec.2012 am fost operata de tiroidectomie totala, in urma diagnosticului de carcinom papilar tiroidian drept. Mi se facuse o punctie la un nodul si se descoperise celule maligne. Pana in ianuarie nu am luat niciun tratament de substitutie, iar la mijlocul lunii am facut tratament cu iod radioactiv de 75 mg. Mi s-a zis ca e suficienta doar o sedinta de iod si am inceput tratamentul cu L-Tyroxin de 150mg/zi. D-na dr endocrinolog mi-a zis k datorita duratei de 6 saptamani in care organismul meu a fost privat de hormoni tiroidieni, am facut o hipotiroidie, nu stiu daca severa. Simptomele sunt destul de suparatoare, cea mai importanta fiind luarea in greutate, de la 57kg, la 63kg, ceea ce ma sperie, mai ales ca nu am pofta de mancare si nu mananc exagerat. Si acum cat si inainte aveam un regim alimentar destul de sanatos. Analizele au aratat si un nivel al colesterolului destul de ridicat, plus ca ma simt foarte obosita, am mainile si picioarele reci, pielea din jurul ochilor e umflata si ma supara ficatul… Credeti ca aceste simptome sunt trecatoare? Ar trebui sa iau legatura cu d-na dr.(in martie oricum mai fac o serie de analize pt o eventuala schimbare a dozajului)? Luarea in greutate ma sperie cam tare…

Raspuns:

– manifestarile descrise sunt, intr-adevar, sugestive pentru hipotirodie;

– pe masura ce nivelul hormonilor tiroidieni din organism se va normaliza sub tratamentul cu levotiroxina (L-Thyroxin), acesta se vor atenua si, eventual, rezolva; intreg procesul poate dura de la cateva saptamani pana la cateva luni, iar doza potrivita se va stabili in urma testelor de laborator periodice;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu