Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (992)

July 7, 2013

alina-laura:

BUNA ZIUA,
AM 25 DE ANI SI IN ANUL 2012 AM SUFERIT UN TRAUMATISM CRANIAN IN URMA UNEI CAZATURI.LA 3 LUNI DUPA TRAUMATISM MI S-A OPRIT CICLUL MENSTRUAL PENTRU 5 LUNI.DUPA O LUNA IN CARE AM AVUT CICLUL MENSTRUAL S-A INTRERUPT DIN NOU .AU TRECUT 7 LUNI SI NU AM AVUT CICLU.AM FACUT UN RMN SI MAI MULTE ANALIZE CU URMATORUL REZULTAT:
-LA RMN:INTRASELAR PE VERSANTUL POSTERIOR AL ANTEROHIPOFIZEI SE DECELEREAZA UNEI MICI ACUMULARI DE CCA 1/4/5 MMIN HIPERSEMNAL T1, CU SEMNALHETEROGENT2 FARA CORESPONDENT PE SECVENTA DE DIFUZIE CU ASPECT IRM CE PLEDEAZA PENTRU O MICA ACUMULARE HEMATICA IN STADIU SUBACUT/MICA LEZIUNE CHISTICA CU CONTINUT MODIFICAT(COLOID?)
-ANALIZE DE SINGE:
-PROGESTERON=<0,1 LIMITE 0-0,87ng/ml
-PROLACTINA=2,9 LIMIT 4,1-28,9ng/ml
-PTH=76 LIMIT8,7-79,6ng/ml
-TESTOSTERON=16,4 LIMITE9,4-56ng/ml
-TSH=1,28 LIMITE 0,41-4.01ufU/ml
-TT3=0,78 LIMITE 0,79-1,58
-TT4=5,5 LIMITE 4,9-11
VA ROG SA-MI SPUNETI DACA CHISTUL DE PE HIPOFIZA A APARUT DATORITA TRAUMATISMULUI SI CARE POATE FI CAUZA LIPSEI CICLULUI MENSTRUAL. MENTIONEZ CA DUPA TRAUMATISM AM SLABIT FOARTE MULT AM 48 KG LA O INALTIME DE 1,72M SI AM UN SERVICIU CU MULT STRES.
CE TREBUIE SA FAC PENTRU CA SA AM DIN NOU CICLUL MENSTRUAL
VA MULTUMESC MULT

REVIN CU PRECIZAREA CA TRAUMATISMUL A FOST IN ZONA TEMPORALA STANGA SI AMURMAT IN SCOP PREVENTIV 6 LUNI TRATAMENT CU FENITOINA. IN LUNA IN CARE AM INCETAT SA MAI IAU FENITOINA AM AVUT CICLU MENSTRUAL DUPA CARE S-A OPRIT.

Raspuns:

– in esenta, un chist hipofizar de 5 mm NU explica instalarea dereglarilor de ciclu mesntrual;

– cel mai probabil, aceste tulburari menstruale au aparut din cauza pierderii ponderale si a stresului, asa-numita amenoree hipotalamica functionala; totusi, in cazul dvs nu se poate stabili cu certitudine acest lucru doar din testele de laborator prezentate, fiind obligatoriu un consult plus alte analize de laborator;

– daca ipoteza mea este corecta, reducerea stresului si castigul ponderal pana la greutatea anterioara ar putea rezolva problema; pana atunci poate fi necesar tratament contraceptiv pentru a nu aparea probleme osoase cauzate de deficitul de hormoni estrogeni; oricum, NU este indicat sa asteptati ca aceasta problema sa se rezolve singura, ci sa cereti ajutor medical;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu