Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1176)

June 25, 2014

Macarie Tudor Cosmin:

Buna ziua ! Asi dori si eu un sfat de la cineva si-anume .De curand am fost la un medic specialist dermatolog in leg,cu problema depigmentarii culorii pielii care a inceput sa-mi apara in urma cu vreo trei-patru ani pe degete la maini si in locurile unde ma accidentez.Iar medicul m-a indrumat sa-mi fac analize de laborator ; 1)- FT 4; rezultat iesit 1,32 ng/dl acesta este ok. 2) TSH ; Rezultat iesit 2,387uUl/ml si acesta este ok .3)Anti-TPO ;rezultat iesit 98,4Ul/mL ,fata de norma de incadrare de <35Ul/mL parerea mea e ca aici este o problema. 4)-analiza Glicemie ;rezultat iesit 81,9mg/dl,acesta e ok.iar ultima este ;Amilaza serica;-rezultat iesit 82 U/L e ok si acesta parerea mea.In legatura cu Anti -TPO daca se poate sa-mi dati un sfat va rog mult ,ce pasi ar trebui sa urmez ,si daca se poate trata definitiv,si cu ce fel de medicamente ? Si daca acesti anti-corpi pot sa distruga sistemul de protectie al pielii ?(MELANOCITELE) Va multumesc mult .

Raspuns:

– valoarea crescuta a ATPO arata o tiroidita autoimuna, o afectiune in care sistemul imun ataca tiroida; in timp, acesta boala duce la hipotiroidie (deficit de hormoni tiroidieni); in cazul dvs, la acest moment tiroida functioneaza inca normal, deci nu este necesar vreun tratament, ci doar monitorizare;

– tioridita autoimuna este o boala cronica, deci care nu se poate tratat definitiv; ea se trateaza prin inlocuirea homonilor tiroidieni atunci cand productia lor scade;

– depigmentarea de care vorbiti este probabil vitiligo, o afectiune dermatologica tot cu substrat autoimun; cele doua boli sunt coexistente, fara a se influenta una pe cealalta; anticorpii anti-tiroperoxidaza (ATPO) NU ataca pielea, ci strict o anumita enzima din tiroida;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

1 Comentariu »

  1. Macarie Tudor Cosmin says:

    Va multumesc foarte mult pt sfat d-nl dr.Claudiu .Va doresc multa sanatate .

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu