Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (19)

July 19, 2009

Maria:

Buna ziua d-le doctor
Sunt operata de gusa nodulara si va spuneam ca mi s-a depistat si o litiaza renala,pe care o banuiam ca ar fi legata de adm. excesiva de Ca, in urma discutiilor cu dvs. mi-m facut analizele ce Ca si au iesit in limite normale, adica: 4,14 Ca ionic si 9,1 Ca seric.
Mi-am tratat litiaza timp de 2 luni cate 15 zile pe luna cu produsele Uricol si Urinex si ma simpt mai bine, trebuie sa mai iau inca o luna,in aceasta perioada nu am mai luat Ca deloc pt. ca mi-a fost frica sa nu fac dinou depuneri…nisip sau asa ceva. Vin si va intrb ce sa fac sa mai iau ceva Ca, mai am din cand in cand palpitatii(un tremur in tot corpul, parca as fi nehranita)mentionez ca am 48 ani,1,68m,65kg si sunt de la 43 de ani la menopauza, nu am luat tratam. de substitutie pt. ca am fost op.de fibroadenom mamar (benig)

Raspuns:

– asa cum am precizat, nu cred ca simptomele pe care le aveti sunt legate de o lipsa de calciu; in consecinta, administrarea calciului nu le poate corecta;

– singurul motiv pentru suplimentarea cu calciu si vitamina D este pentru a face preventia osteoporozei postmenopauza; nu este obligatoriu sa urmati tratamentul, puteti astepta pana la rezolvarea litiazei daca va este teama ca pot aparea depuneri suplimentare la nivel renal;

Dr. Claudiu Ţupea

1 Comentariu »

  1. maria says:

    Stimate d-le doctor,
    fica mea are 20 ani (1,76 inaltime si 63 kg) si a fost diagnosticata cu ovar polichistic,are o pilozitate excesiva si o acnee (pe fata si pe spate),care este extrem de deranjanta.
    A facut tratament la indicatia medicului si in urma unor analize hormonale, tratament cu YASMIN care a mers foarte bine, dar spune ea ii da stari depresive si la intrerup, iar apoi a continuat cu MELEVA, acesta nu-i pastreaza asa o piele curata ca Yasminul, dar totusi e bine.
    Intrebarea mea este:
    1.cat timp este bine sa faca acest tratament,este bine sa-l intrupa
    cateva luni (de iarna)sau sa-l faca continuu? Ce efecte secundare ar putea sa aiba? Ce ma sfatuiti, sa o incurajez sa faca tot timpul acest tratament?

    2.acest tratament cu anticonceptionale este singurul pt. ovar polichistic,acest ovar va ramane toata viata asa si va trebui tot timpul stimulat cu aceste contraceptive,pot aparea modificari in bine dupa inceperea vietii sexuale sau dupa nastere nastere?

    3.Oare acest ovar este singura cauza a aparitiei acneei si pilozitatii n-ar mai trebui si alt tratament in paralel?

    D-le doctor,tin foarte mult sa ascult parerea d-voastra si va multumesc anticipat.

RSS feed for comments on this post.

Lăsaţi un comentariu