Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1285)

February 22, 2015

Iulia:

Am 40 de ani, in urma unor analize de rutina (la cererea mea), tsh=6,86mlU/I(ref Eutyroid=0.27-4.2, Hypertyroidism=0-0.019, Hypotyroidism=7.21-256) si ft4=12,54pmol/I(ref 12-22pmol/I. La cateva zile dupa ce am inceput sa iau acest medicament, a inceput sa ma doara in gat in special la inghitire si mi s-a oprit ciclul menstrual.
Sunt inalta(1,74)si dupa nastere (acum 4 ani)nu am reusit sa mai slabesc (am 80 kg)..e prima data cand in urma analizelor mi s-a spus ca am hipotiroidism si nu am avut nici un fel de probleme inainte de luarea acestiu medicament() Eutyrox)..
e posibil sa nu fi fost necesar prescrierea acestui medicament?SiE poate sa intrerupt luarea acestui medicament? E bine sa consult si alti medici (ginecolog, endocrinolog) (cel ce mi-a recomandat acest medicamet e medic generalist)

Raspuns:

– analizele arata o forma usoara de hipotiroidie (deficit de hormoni tiroidieni); de regula, pana la un TSH de 10 μUI/ml nu exista manifestari clinice ale hipotiroidiei, de aceea cred ca greutatea in exces are alte cauze principale;

– tratamentul cu Euthyrox NU provoaca niciodata durere in gat sau dificultati la inghitit; de asemenea, este foarte improbabil ca dupa cateva zile de tratament sa apara un efect atat de drastic asupra menstruatiei;

– pentru confirmarea hipotiroidiei si pentru stabilirea cauzei exacte este bine sa va vada un endocrinolog;  investigatiile ar trebui completate cu masurarea auto-anticorpilor tiroidieni (ATPO si ATGL) si cu o ecografie de tiroida;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu