Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (30)

September 13, 2009

maria:

Stimate d-le doctor,
fica mea are 20 ani (1,76 inaltime si 63 kg) si a fost diagnosticata cu ovar polichistic,are o pilozitate excesiva si o acnee (pe fata si pe spate),care este extrem de deranjanta.
A facut tratament la indicatia medicului si in urma unor analize hormonale, tratament cu YASMIN care a mers foarte bine, dar spune ea ii da stari depresive si la intrerup, iar apoi a continuat cu MELEVA, acesta nu-i pastreaza asa o piele curata ca Yasminul, dar totusi e bine.
Intrebarea mea este:
1.cat timp este bine sa faca acest tratament,este bine sa-l intrupa
cateva luni (de iarna)sau sa-l faca continuu? Ce efecte secundare ar putea sa aiba? Ce ma sfatuiti, sa o incurajez sa faca tot timpul acest tratament?

2.acest tratament cu anticonceptionale este singurul pt. ovar polichistic,acest ovar va ramane toata viata asa si va trebui tot timpul stimulat cu aceste contraceptive,pot aparea modificari in bine dupa inceperea vietii sexuale sau dupa nastere nastere?

3.Oare acest ovar este singura cauza a aparitiei acneei si pilozitatii n-ar mai trebui si alt tratament in paralel?

D-le doctor,tin foarte mult sa ascult parerea d-voastra si va multumesc anticipat.

Raspuns:

– Melleva 35 este un tratament eficient pentru excesul de androgeni care apare in sindromul de ovar polichistic; sub acest tratament (minim 3-6 luni) apare de obicei o diminuare a pilozitatii si reducerea leziunilor de acnee; nu este necesar sa intrerupa tratamentul decat in cazul in care apar efecte adeverse clar legate de acesta; nu sunt necesare pauze pentru ca “ovarele sa-si revina”; efectele adverse sunt, in general, rare si merg de la fenomene usoare de intoleranta digestiva pana la tromboflebita profunda (cheaguri de sange care se formeaza in vene); riscul fenomenelor grave este, totusi, foarte redus, de ordinul a 0.001% din totalul femeilor care folosesc contraceptivele si nu ar trebui sa fie un motiv pentru a refuza tratamentul;

– defectul ovarian care este cauza acestei boli este innascut si se va manifesta si dupa inceperea vietii sexuale si dupa o nastere; o atenuare apare de obicei odata cu inaintarea in varsta, dupa varsta de 35- 40 de ani;

– mi-e greu sa va spun dupa o simpla postare daca ovarul polichistic este singura cauza pentru acnee si pilozitate; de obicei aceasta afectiune explica cele doua probleme aparute, dar mai sunt si alte boli care duc la exces de androgeni;

Acest raspuns este o exceptie de la regula enuntata de a lua in considerare doar intrebarile legate de tiroida.

Dr. Claudiu Ţupea

2 Comentarii »

  1. eu says:

    Buna ziua. Am motenit problemele glandei tiroide de la mama mea,tiroida poate fi cauza acneei?

  2. Cristina says:

    Buna ziua,
    Ma numesc Cristina si am 37 ani. In urma cu 4 ani am facut analize pentru glanda tiroida. Pentru ca TSH era putin peste limita maxima (5,35) mi s-a pus diagnosticul de hipotiroidie. Am urmat tratament cu euthyrox de 50 mg 1 pastila pe zi. Dupa 6 luni TSH a fost 1,72 iar medicul a hotarat sa intrerupem tratamentul. Dupa alte 3 luni am inceput sa ma simt rau,am refacut analizele TSH 4,62 iar T3 sub limita minima. Am reluat tratamentul cu euthyrox 25 mg 1 pastila si jumatate pe zi (la ecografia tiroidiana totul a fost ok, fara modificari ale glandei) si m-am simtit foarte bine pana acum o luna cand am inceput sa am stari de iritare si am facut un atac de panica. Am intrerupt tratamentul si la o saptamana am facut analizele TSH = 2.32 iar celelalte Calciu, magneziu, colesterol, trigliceride au iesit foarte bine . Dupa inca o luna adica acum 2 zile am repetat TSH si este 3.63. Credeti ca trebuie sa reiau tratamentul avand in vedere ca dupa 1 luna TSH a inceput sa creasca si care ar fi doza? Se poate face determinarea T3 si T4 in timpul tratamentului?
    Multumesc.

RSS feed for comments on this post.

Lăsaţi un comentariu