Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (34)

September 21, 2009

Filip Ana Mihaela:

Buna ziua!Pe 2.04.2008 am fost operata de nodul tiroidian solitar(suspect la punctie de cancer folicular).In urma operatiei si biopsiilor(extemporaneu si la parafina)mi s-a pus diagnosticul de adenom trabecular fetal si mi-au fost extirpate lobul drept(cel cu nodulul), istmul si mai mult de jumatate din lobul stang(lob fara probleme).Cu indicatia de medicatie(Euthyrox), TSH si ecografie la 6 luni.In toata aceasta perioada(cu controloalele aferente) am evoluat pozitiv, problema intervenind de 2 saptamani cand a revenit senzatia de sufocare, noapte si zi si de nervozitate.Problema mare fiind sufocarea(acesta a fost de altfel si principalul simptomul de dinainte de operatie).Mentionez ca analizele hormonale, TSH-ul au fost mereu in valorile normale, si inainte si dupa operatie.Care ar fi explicatia pentru aceasta ,,lipsa de aer,, deranjanta. Va multumesc!

Revin la mesajul nr.15 cu scuzele de rigoare, deoarece am omis varsta, 35 de ani, 1,63m si 45 de kg. Va multumesc

Raspuns:

– atunci cand senzatia de “lipsa de aer” este cauzata de afectiuni tiroidiene insoteste de obicei gusile de dimensiuni mai mari, care pot apasa pe structurile invecinate (trahee, esofag); alt element important, in afara volumului, este consistenta tiroidei: gusile de consistenta crescuta dau mai frecvent compresie decat cele moi sau elastice; vorbind din punct de vedere practic, am vazut paciente cu tiroida absolut normala (la palapare si ecografie) care acuzau stari de sufocare, precum si paciente cu gusi mari, vizibile, care niciodata nu au avut asemenea simptome; de aceea senzatia de “lipsa de aer” nu este un indicator fidel al unei suferinte tiroidiene;

– dereglarea functiei cu hipertiroidie (exces de hormoni tiroidieni) poate duce, uneori, la aceasta “lipsa de aer” prin accelerarea batailor inimii si a cresterea frecventei respiratorii;

– din datele prezentate rezulta ca la dumneavostra nivelul hormonilor tiroidieni este normal (asa cum reiese din valoarea in limite a TSH), eliminandu-se astfel disfunctia tiroidiana dintre cauzele posibile; daca nici ecografiile efectuate nu au aratat modificari la nivelul lojei tiroidiene, se poate exclude o cauza endocrina a acestor simptome;

– explicatii posibile pot fi: tulburari respiratorii, cardiace sau chiar un nivel ridica de stres (o nevroza); consulturile de specialitate pot lamuri mai bine problema;

Dr. Claudiu Ţupea

1 Comentariu »

  1. Filip Ana Mihaela says:

    Revin, dupa inca un examen ecografic la tiroida, facut recent.
    TD – tesut hiperecogen, fara elemente de recidiva morfologica, semnal Doppler vascular normal.(mentionez ca am facut lobectomie dreapta plus istm)
    TS – aspect neomogen, prin variatii de ecogenitate;fara leziuni cu caracter nodular(precizez ca dr. a zis ca i se pare a fi un chist foarte mic, dar nu se vede clar(urmarim evolutia).
    Moderata ingrosare a capsulei posterioare.
    Fara adenopatii.
    Un alt consult a fost facut la sani(deoarece acuzam o jena permanenta, aproape zilnic, nu doar in apropierea menstruatiei):
    San stang -tesut hiperecogen cu dispozie difuza, rare microchisturi
    San drept – ecostructura predominat fibromicrochistica.
    Fara leziuni patologice axilar
    La ambii sani ectazii microcirculare(scuze daca am scris gresit, dar nu inteleg prea bine din scris-ul de pe buletin de examen ecografic) si rare microchisturi
    Diagnostic-mastopatie difuza-
    Tratamentul pentru mastopatie fiind cu mastodynon si unguent cu progesteron(menstruatia schimbandu-se radical ca si cantitate si culoare(maroniu spre negru, toata perioada).
    Si Euthyrox, cu recomandarea de verificare TSH in luna februarie(iunie fiind ultima luna in care l-am verificat, valorile fiind normale).
    V-am scris toate acestea, deoarece doresc sa stiu daca chisturile de la san au legatura cu problema mea cu tiroida, sau au aparut independent(dereglare hormonala, sau alti factori).Mentionez ca manifest nervozitate si tremur al membrelor superioare(in special al mainii stangi), nu permanent, eu punand toate acestea pe seama Eutyrox-ului.
    Inca o intrebare(daca nu abuzez prea mult): interactiunea eutyrox-ului cu alte medicamente; am citit ca, trebuie sa treaca cel putin 2 h intre administrarea lui si a altui medicament.Doresc sa stiu daca are vreo importanta acest fapt. Va multumesc!

RSS feed for comments on this post.

Lăsaţi un comentariu