Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1527)

June 16, 2016

Carmen Drosou:

Buna seara domnule doctor! Eu am fost diagnosticata cu aceasta maladie [ADENOM TOXIC TIROIDIAN] si sunt sub tratament cu Prothuril 50 mg, jumatate de tableta dimineata si seara.
In ultimul timp insa (cam de o luna ) prezint un edem periocular la ochiul drept destul de vizibil.Pleoapa superioara este afectata.La celalalt ochi este mult restrans, aproape normal.
Asta inseamna oare ca voi dezvolta si boala lui Graves?
Va multumesc anticipat

Raspuns:

– adenomul toxic tiroidian si boala Basedow-Graves NU sunt inrudite, deci aparitia uneia dupa cealalta este improbabila, desi nu imposibila;

– in primul rand, este necesar un consult oftalmologic;

– apoi, daca diagnosticul de boala Basedow-Graves intra in discutie, sunt cateva investigatii care pot lamuri situatia:

  1. masurarea TRAb (anticorpi anti-receptor de TSH), care sunt crescuti doar in boala Basedow;
  2. ecografie de tiroida, care poate arata modificari inflamatorii in toata tiroida, sugestiv pentru o afectare autoimuna;
  3. scintigrafie de tiroida, facuta dupa cateva zile de pauza a tratamentului medicamentos;
  4. CT de orbita (la indicatia oftalmologului);

– in functie de aceste investigatii (nu sunt necesare neaparat toate), medicul va sti daca e vorba de o boala Basedow sau de altceva;

 

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu ŢupeaClick aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu