Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1603)

November 27, 2016

PMV:

Buna seara!Sunt un tanar de 23 de ani si am fost diagnosticat cu hipertiroidism acum o luna in urma. Mama mea are hipotiriodism. Am inceput tratamentul cu Thyrozol in doza de 10 mg de 3 ori pe zi.Dupa 10 zile de tratament a aparut o reactie cutanata pe tot corpul,diagnosticata de dermatolog ca fiind urticarie acuta.Mi s-a recomandat s-a schimb tatamentul cu Propycil de 50 mg 2×3 ori pe zi Va rog sa-mi spuneti daca gradul de toxicitate hepatica a acestui medicament este mai micas au mai mare cu Thyrozolul. Si deasemenea va rog sa-mi comentati valorile ultimilor doua analize.Un alt aspect ce mi s-a inamplat des, este ca la recoltarile de sange,fac sincopa!
13.10.2016
TSH=0,005 interval de referinta(0,30-3,60)mUI/ml
FT4=8,43 interval de referinta(0,8-1,7.)ng/dl
21.11.2016
THS=interval de referinta(0,30-3,60)mUI/ml
AntiTPO= 323,30 Ul/ml interval de referinta(0,8-1,70)ng/dl
FT3=7,10pg/ml interval de referinta(1,4-4,2)pg/ml
va multumesc si astept raspunsurile Dvs. Cu stima !

Raspuns:

– Propycil-ul are printre reactiile adverse posibile si hepatita toxica fulminanta; acesta este foarte rara, potential foarte periculoasa si, intr-adevar, neintalnita in cazul Thyrozolului (desi si acesta are reactii adverse hepatice);

– in orice caz, recomandarea Propycil-ului ca terapie de linia a doua este corecta si justificata; riscul real al unei reactii adverse hepatice grave este, totusi, foarte mic;

– legat de ultimele teste de laborator, valoarea crescuta a FT3 arata o hipertiroidie semnificativa, probabil simptomatica, care e OBLIGATORIU de tratat; nivelul ATPO este crescut nespecific, fiind vorba de o boala tiroidiana autoimuna (creste si in tiroidita si in boala Basedow-Graves);

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu ŢupeaClick aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu