Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1841)

April 22, 2018

elena:

Buna seara,
Varsta :64 Fem.; greutate-89 Kg ; inaltime 1,68cm (in ultimul an m-am ingrasat 12Kg)
Am fost diagnosticata in 2014 cu Parkinson, iar la controlul neuro din 2016 am fost diagnosticata si cu hipotiroidism subclinic,macrocitoza eritrocitara si dislipidemie cu hipercolesterolemie.
Am o rugaminte! Ce ma sfatuiti sa fac pentru partea de endocrinologie? Merg mai departe cu tratamentul prezentat mai jos, mai fac alte investigatii sau sa mai cer si parerea altui medic? De ce poate creste asa mult ATPO sub tratament din 2016 pana in 2018 ?? Oare ce se intampla??Din cauza tiroidei m-am ingrasat asa mult?
iulie 2016: TSH-6,69uUI/ml(ref.0,34–5,6) – se incepe trat. cu Euthyrox 12,5
oct.2016: TSH-3,85uUI/ml(SER)(ref.0,27-4,2); ATPO-142UI/ml(SER)(ref.5-35) sub Euthyrox 12,5
feb.2017 :TSH-3,19 microUI/ml(ref.0,5-4,5); FT4-16,7pmol/l(ref.10,3-24,4); ATPO-59,2UI/mL(ref.0-35) sub Euthyrox 12,5
martie 2018: TSH-4,27microUI/ml(ref.0,5-4,5); FT4-12,716,7pmol/l(ref.10,3-24,4) ; ATPO – 310 UI/mL(ref.0-35); (25-OH)VIT.D- 10,05ng/ml(ref.30-100) – se modifica trat. se trece la Euthyrox 25 si Detrical 1000-1cp/zi
Va multumesc pentru intelegere si rabdare ! Cu multa stima!

Raspuns:

– pe baza investigatiilor prezentate, diagnosticul si tratamentul sunt corecte;

– nivelul ATPO nu este influentat de Euthyrox si, de altfel, nici nu mai conteaza dupa ce boala a fost diagnosticata;

– atat timp cat TSH si FT4 sunt in limite normale, inseamna ca tratamentul este adecvat, iar nivelul crescut al ATPO este lipsit de orice consecinte;

– cresterea in greutate nu a fost cauzata de tiroida, care, asa cum am spus, a fost corect tratata;

– recomandarea de tratament cu vitamina D (Detrical) este de asemenea corecta; avand in vedere varsta dvs, tratamentul cu vitamina D (cu sau fara calciu adaugat) ar trebui sa fie permanent;


Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu