Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1860)

June 17, 2018

manaila elena:

buna ziua . sunt un adult de 50 de ani. din 2009 am fost diagnosticata cu hashimoto. de circa 3 ani sub tratsment autyrox 100 mg 7/7 zile am tremuraturi, diaree, palpitatii[ ]in ac[e]ste crize pierd 5 kg. analizele tsh este in limite 1.1 dar la anumite intervale starea de rau apare. la o echogra[f]ie mi sa spus ca am hashitoxicoza. ce trstament este ne[c]esar

Raspuns:

– hashitoxicoza este un fenomen de distructie accelerata a tesutului tiroidian care apare uneori in cadrul tiroiditei autoimune; in acest proces se elibereaza in sange cantitati mari de hormoni stocati in glanda tiroida, iar analizele vor fi ca de hipertiroidie (TSH scazut, FT4 crescut), cu simptome asociate; aceste manifestari sunt tranzitorii, cu durata de la cateva saptamani la cateva luni;

– diagnosticul unui episod de hashitoxicoza NU se poate stabila daca analizele de sange de la acel moment nu arata cel putin un TSH supresat, dupa ace anterior fusese normal sub aceeasi doza de Euthyrox; ecografia nu are niciun rol in acest diagnostic;

– in cazurile de hashitoxicoza tratamentul cu Euthrox se intrerupe sau se scade (daca doar TSH-ul e supresat), cu control periodic si reintroducerea/cresterea dozei in functie de evolutia analizelor de sange (TSH si FT4);

– desigur, problemele pe care le-ati descris pot avea si multe alte cauze, nu doar boala de tiroida si tratamentul ei;


Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

3 Comentarii »

  1. Valentina Apostol says:

    Buna ziua, domnule doctor. Am vârsta de 68 ani și de 18 ani mă confrunt cu o menopauză pe care eu o numesc atipica și crunta datorita stărilor avute înaintea și în timpul bufeurilor. In timpul vasodilatației se produc probleme vasculare, amețeli, stări de rău, nu mai vorbesc de aritmii (înainte să vină bufeului la nivelul istmului simt cavalcadă de extrasistole): extrasistole, tahicardii sinusale încât coroborate cu creșterea tensiunii arteriale. In acest context s-a descoperit și un nodul tiroidian la baza istmului, la rece, necaptant de iod (in urma scintigramei cu iod 131, acum 14- 15 ani. Mărimea nodulului era în jur de 2 cm. Am făcut puncție cu ac subțire, totul normal. Mi s-a spus să urmăresc evoluția. Hormonii tiroidieni in valori normale in fiecare an. Dar, pentru că menopauza mă tortura, am decis sa merg iară la medic și sa întreb dacă stările rele sunt din cauza nodulului. Mi s-a certificat că nu există legătură. Acum 10 ani mă duc la Parhon să mă plâng tot de stările menopauzei și nu de nodul
    Fac o serie de analize, catecolamine,adrenalina,etc toate bune, la fel hormonii tiroidieni și din nou puncție. De data asta nodulul a mai crescut, dar mi s-au găsit niște celule proliferative..și mi s-a propus intervenție chirurgicală. Fiind o fricoasa am refuzat. Nodulul nu l-am simțit, înghit bolul alimentar cu ușurință, respir bine, nu mă deranjează, doar in anumite poziții stand culcată îl simt sau alte poziții. Ultimii hormoni tiroidieni in valori normale
    Sigur că atunci când fac aritmii intru din nou în panica
    Din fericire aceste aritmii au mai încetat după 18 ani,doar extrasistolele le simt la baza istmului înainte de bufeu. La inima cardiologul nu mi-a găsit nimic. Inima conform vârstei. Dar, din păcate am făcut două fibrilații la distanță de opt luni. Mi s-a dat anticoagulant (pe lângă tratamentul antihipertensiv și betablocant), pe care sunt obligată sa-l iau, chiar dacă după episodul doi de fibrilație, nu am mai făcut pt moment alt episod. Mi s-a recomandat Cordarone, dar cu condiția să fac hormonii tiroidieni, medicamentul conținând iod. Întrebare: credeți că nodulul poate provoca aceste fibrilații destul de rare? El a mai crescut, acum un an avea vreo 4 cm, dar nu mă deranjează. Am o stare de oboseală, fără chef, dar eu am și probleme artrozice destul de mari. Coloana vertebrala da și ea asemenea stări și..din păcate este și vârsta. Unii medici îmi recomanda intervenția , alții nu, sa nu umblu la nodul. Va mulțumesc în eventualitatea unui răspuns.
    .

  2. elena m says:

    multumesc pentru raspuns. Alte cauze ale problemei pot fi tot de natura endocrinologica?

    • Dr. Claudiu Ţupea says:

      Cel putin teoretic este posibil, dar discutarea acestora depaseste cadrul blogului si necesita oricum date suplimentare.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu