Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1868)

July 8, 2018

Maria g:

Buna ziua.
Am 40 ani, 1,77 înăltime si 61 kg. In urma cu 3 ani am suferit o operație de extirpata torida,carcinom papilar, tratat apoi cu iod. De atunci am probl legate de substituția hormonala.lipsa de concentrare, stări de slăbiciune marcată încât nu puteam merge 100 m, nu aveam putere sa respir, cu toate că luăm euthyrix. Am luat euthyrox până de curând, 112,5 mg însă analizele arată asa.tsh 0,0071 (0,35-4,94), ft4 1,59 (0,70_1,48).doctorul endocrinolog spune că trebuie să scad doza dar scăzând nu mai funcționa. Am incercat la sugestia dr novothyral. Am luat 2 zile 50 mg, apoi 75 mg – 4 zile. Însă m am simtit f rau, palpitatii, dureri in piept, arsuri in piept, stare generala proasta. Am redus doza apoi la 25 mg. M am simtit mai bine 2 zile, dar simt ca e prea putin acum. Nu stiu cum sa mai dozez acest hormon. Multumesc.

Raspuns:

– in functie de (1) dimensiunile si numarul de focare de carcinom papilar, (2) localizarea acestora la nivelul tiroidei, (3) raspunsul la tratamentul cu iod radioactiv si (4) statusul actual al bolii (vindecat/persistent/evolutiv) tratamentul cu Euthyrox se va ajusta pentru a tine TSH-ul normal sau usor supresat;

– chiar daca starea generala nu chiar ca inainte de operatie, sub tratament NU ar trebui sa apara probleme majore, ca cele descrise de dvs: slabiciune severa, probleme respiratorii, etc;

– este bine sa incercati sa NU legati toate problemele care apar, mai ales cele variabile de la o zi la alta, de tratamentul cu Euthyrox/Novothyral; orice alte cauze posibile ar trebui excluse: cardiace, pulmonare, psihologice;

– in mod normal nu ar trebui sa fie dificil pentru endocrinolog sa ajusteze doza astfel incat TSH-ul sa fie in intervalul tinta si starea dvs cat mai buna; conditia este, desigur, ca sa urmati intocmai recomandarile; cea mai proasta idee ar fi sa modificati doza frecvent in functie de starile avute, fara sa treaca macar 6-8 saptamani intre schimbari si fara verificarea prin analize de laborator;


Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

1 Comentariu »

  1. Maria g says:

    Multumesc pentru raspuns. Cauzele posibile expuse de dvs au fost excluse. Dr care monitorizeaza situatia spune ca s ar putea sa nu am suficient hormon T3. Riscul de recidiva in urma operatie nu exista, asa precizeaza dr.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu