Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1890)

September 2, 2018

Gabi Roza:

Bună Seara ! Sunt Roza Irina Gabriela si am cancer de tiroidă de cinci ani . După operaţie un an nu am primit iod reactiv la Cluj . M-ați indrumat spre IOB , si in patru ani am facut şase sedințe de iod reactiv . Acum rezultatul este:staționar . Dar la filmul de la plămãni mi-a aparut anul acesta in luna aprilie un nodul. In luna mai am facut un CT si este de 4 mm. Am repetat in luna august CT si in acest interval nu a crescut , a ramas tot de 4 mm. Acum sunt pe eutirox 125 si am TSH : 0, 01 . Intrebarea mea este : in februarie anul viitor opresc eutiroxul patru săptămâni inainte de pastila cu iod , nodulul de la plămâni dacă este metastază va creste in timpul celor 4 săptamani in care TSH va fi peste 75? Mulțumesc anticipat pentru raspuns ! O seară frumoasă!

Raspuns:

– in primul rand este neclar daca nodulul pulmonar are vreo legatura cu problema tiroidiana; de regula, prezenta unei diseminari la nivelul plamanilor se asociaza cu valori mari ale tiroglobulinei pe intrerupere de Euthyrox (sau chiar sub tratament); deci, daca la precedentele evaluari valorile tiroglobulinei pe intrerupere au fost bune, este putin probabil ca acel nodul sa fie legat de cancerul tiroidian;

– ca sa va raspund totusi la intrebare, o intrerupere de 4 saptamani a tratamentului NU duce la cresterea unei metastaze pulmonare de carcinom tiroidian;


Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu