Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (554)

August 24, 2011

simedrea silvia:

Buna la toata lumea… Sunt recent operata(4 aprilie 2011), am facut chiar si terapie cu iod. Multumim pentru indrumarile, sfaturile care le gasim pe aceasta pagina.
Despre simptomele de dupa iod ce ne puteti spune. Dureri in gat/intepaturi si dureri de urechi, reapare starea de oboseala si umflarea mainilor, picioarelor chiar si a intregului organism??
Va rog daca se poate un raspuns.

Mii de multuimiri!

P.S. Ma bucur ca existati!

Raspuns:

– cele mai deranjante simptome care apar in relatie cu tratamentul cu iod radioactiv sunt cauzate de hipotiroidia severa indusa de oprirea tratamentului de substitutie (Euthyrox/L-Thyroxin/Novothyral); oboseala, edemele, depresia, tulburarile de concentrare – toate sunt manifestari posibile in acest context; dupa reluarea substitutiei acestea dispar treptat in cateva saptamani;

– prin contrast, administrarea in sine a radioiodului este in majoritatea cazurilor lipsita de efecte adverse; daca resturile de tesut tiroidian ramase dupa operatie sunt relativ voluminoase poate aparea o durere/disconfort la nivelul gatului; de obicei aceste probleme dispar dupa 7-14 zile, chiar si fara tratament; glandele salivare au capacitatea de a extrage iodul din sange si de aceea se pot inflama, devenind dureroase; tratamentul consta in hidratate (3 litri de lichid zilnic) si dropsuri care stimuleaza salivatia (de ex. cu lamaie); si in acest caz manifestarile sunt tranzitorii, disparand in cel mult cateva saptamani;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

 

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu