Pagini

Categorii

Arhiva blogului

Meta

Răspunsuri la întrebări (1845)

April 30, 2018

Tomus Natalia:

Buna ziua,

Ma numesc Tomus Natalia, am 56 de ani, 86 de kg, inaltime 1,71 cm. si am fost operata de tiroida in 1977 la Institutul de Enocrinologie Parhon Bucuresti. In familie nu am avut rude de gradul intai, doar matusi din partea tatalui care au avut probleme tiroidiene.
Mi s-a extirpat lobul stang, iar apoi am urmat un tratament cu euthyrox de 100. Mi-am facut periodic tsh.M-am simtit bine ani de zile. In perioada de vara scadeam doza de Euthyrox si luam 0,75.
Dar de cateva luni am inceput sa iau iarasi euthyrox de 100, deoarece aveam un disconfort cand respiram. Mentionez ca locuiesc in Valea Jiului, unde nu prea avem acces la un medic endocrinolog. Deci reperul meu este tsh, pe care-l fac periodic. Pana acum analizele s-au incadrat in valori normale. In 27.04.2018 mi-am facut din nou tsh si rezultatul este: 0,2704mUI/L, iar valorile de referinta sunt: 0,3500-4,9400. In afara de faptul ca am pulsul in jur de 80 si bataile inimii mai repezi, ma simt bine. Intrebarea mea este: sa micsorez doza de Euthyrox la 0,75?

Va multumesc frumos.
Cu consideratie.
natalia Tomus
Petrosani, 30.04.2018

Raspuns:

– disconfortul respirator NU se leaga de doza de Euthyrox si nu se rezolva modificand-o; ar trebui facuta o ecografie de tiroida pestru a se vedea daca lobul stang a fost indepartat complet si care este situatia lobului drept (are dimensiuni normale sau nu, prezinta noduli sau alte modificari de ecostructura, etc); rezultatul ecografic va lamuri cu certitudine daca problemele respiratorii au legatura cu tiroida;

– ultima valoare a TSH este usor subnormala, dar la acest nivel nu apar de regula simptome; poate fi indicata scaderea dozei la 75 micrograme/zi, dar orice modificare ar trebui facuta in urma unui consult propriu-zis la endocrinolog;


Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Nu sunt comentarii »

Nu sunt comentarii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Lăsaţi un comentariu