Răspunsuri la întrebări (3)

Bodescu Laura:

Buna ziua!
Va scriu din nou deoarece mai am o nelamurire. Saptamana trecuta am fost si la ginecolog si am descoperit ca am un chist hemoragic de corp luteal pe ovarul drept. Ca si tratament mi s-a recomandat sa iau anticonceptionale Yasmin. Voiam sa va intreb daca nu cumva influenteaza in vreun fel afectiunea tiroidiana si daca nu ar fi mai bine sa astept si sa incep sa le iau dupa operatie.
Si inca ceva: carui fapt se poate datora cresterea inexplicabila (pentru mine)in greutate cu 15 kg?
Dupa operatie, exista o crema sau unguent tratament pentru cicatrice?
Multumesc din nou!

Raspuns:

– anticonceptionalele nu vor influenta in niciun fel nodulul tiroidian pe care-l aveti; puteti incepe tratamentul cu Yasmin inaintea operatiei; scopul acestui tratament este sa puna ovarele in repaus, acest lucru urmand sa duca la resorbtia chistului;

– cicatricea (dimensiunea) depinde de priceperea chirurgului si de caracteristicile propriului organism; exista tratamente care pot duce la grabirea vindecarii, dar acestea nu influenteaza, de obicei, modul in care va arata cicatricea; cei de la chirurgie va pot da mai multe detalii;

– conform analizelor pe care le-ati prezentat functia tiroidei este normala; simpla prezenta a nodulului nu va influenteaza greutatea; nu va pot spune care este cauza acestui exces ponderal dar, in mod sigur, nu are legatura cu tiroida;

Dr. Claudiu Ţupea

1 thought on “Răspunsuri la întrebări (3)”

  1. Cancerul tiroidian folicular , operat iradiat cu iod radioactiv recidiveaza? In ce Conditii cum putem evita recidiva?
    Multumesc,

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.