Răspunsuri la întrebări (396)

Iuliana:

Buna ziua
Ma numesc Iuliana, am aproape 28 de ani si din ianuarie 2010 am fost diagnosticata cu tiroidita autoimuna, la un nivel al anticorpilor la valoarea de 144,5(valori de referinta 0-50), FT4 0,9 (valori de referinta 0,8-2,0), TSH 4,8(valori referinta 0,4-5,4), prolactina 11,3.In urma acestor analize mi s-a prescris Euthyrox 50 mg, spironolactona si yasmine, pe motiv ca as avea si un sindrom de ovare polichistice(testosteron 0,7 la valori normale intre 0,2 si 1,0).In luna a 10-a mi-am repetat analizele si valoarea AAT-TPO a ajuns la 248(valori referinta <=20), FT4 1,1(0.8-2.0), TSH 2,1(0.4-6.1),iar doza de euthyrox a fost marita la 75 mg.Acum o saptamana am facut din nou analizele si valoarea anticorpilor a devenit 356(referinta 0-34), TSH=2,66(referinta 0.2-4.2) iar FT4 17.19(12-22). Va rog sa-mi spuneti daca este normal ca, desi tratamentul sa fie administrat, nivelul anticorpilor sa creasca in continuare si daca acest tratament pe care il iau este cel corect pentru situatia mea. Totodata, in ultimele 10 luni am luat in greutate aproximativ 10kg, poate fi cauza si dezechilibrul acesta al tiroidei pe care inca nu l-am stabilizat?Va multumesc anticipat

Raspuns:

– eficienta tratamentului pentru tiroidita autoimuna se apreciaza in functie de testele de functie tiroidiana (TSH si FreeT4), nu dupa nivelul anticorpilor; masurarea acestor anticorpi (ATPO si anti-tiroglobulina) este utila doar la stabilirea diagnosticului; rolul tratamentului este de a aduce in organism hormonii tiroidieni pe care glanda, afectata de procesul autoimun, nu-i mai poate produce, si nu de a influenta acest proces autoimun;

– castigul ponderal nu este cauzat de problema tiroidiana deoarece aceasta a fost tot timpul sub control (TSH normal);

– sindromul de ovar polichistic, in schimb, se asociaza foarte frecvent cu obezitatea; tratamentul excesului ponderal se face prin dieta si exercitiu fizic;

– tinand cont ca nivelul testosteronului este normal, tratamentul cu spironolactona este indicat doar daca aveti manifestari clinice (de ex. pilozitate excesiva) de hiperandrogenism;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

2 thoughts on “Răspunsuri la întrebări (396)”

  1. buna ziua,
    sunt Mihaela,am 34 ani si in urma unor probleme stresante am iceput sa am probleme cu tiroida.
    Intodeauna am avut o greutate scazuta(max 47 kg/1,60m) si in urma cu 3 saptamani m-am simtit extraordinar de rau(insomnii,tremur,durere in gat,stare de agitatie interioara,etc)si m-am hotarat intr-o singura noapte sa vin in Romania(mult mai buni doctorii din Romania decat cei din Anglia,asta e parerea a foarte multi oameni nu doar a mea).
    In fine am ajuns in Bucuresti la o doamna dr foarte draguta din Bucuresti,care mi-a recomandat sa imi fac analizele si o ecografie.rezultatul a fost:
    Ldt=4,3/1,6/1,3cm hipoecogen?,neomogen cu arii hipoecogene milimetrice imprecis delimitate;
    Lst=3,8/1,4/1,7cm hipoecogen,neomogen cu arii hipoecogene milimetrice imprecis delimitate.
    vascularizatie tiroidiana intensa
    laterocervical microadenopatii inflamatorii.
    analizele de sange -TSH-13,9;
    FT3-3,46;
    FT4-1,07;
    ATPO-229,4

    mi s-a recomandat Euthyrox,25mg ptr 3 luni si apoi repetarea tsh si control la medic din nou.
    Problema este ca ma simt rau de cand am inceput tratamentul(a 4 a zi,de cand am inceput),dar probabil ca este normal sa am o stare de disconfort pentru ceva timp(stare de oboseala,nu ma pot concentra,durere de cap,plans de cateva ori pe zi).
    Nu cred ca cineva in familia mea a fost diagnosticat cu probl ale tiroidei(desi tatal meu transpira in exces cu ani in urma,fratele meu a avut vitiligo(care a disparut,in urma tratamentului cu vitix gel),iar mama are stari de anxietate si este destul de iritabila(nu am reusit sa mearga sa isi faca analizele,poate in viitor o sa e faca si ei).
    precizez ca in urma cu 3 sapt cand am inceput sa am starea de rau ,am scazut in greutate 3 kg in 2 sapt,apoi am inceput sa mananc foarte mult si am pus la loc greutatea pierduta,dar acum de cd iau euthyrox 25 mg,mi-a scazut pofta de mancare din nou.
    as dori sa va intreb-in urma cu 3 ani am avut un atac de panica,credeti ca se poate datora dereglarii tiroidei(nu mi-a trecut prin cap atunci ca ar putea fi vreo problema endocrina,dar simptomele sunt destul de similare cu ce am acum ) si am facut ceva terapie psihologica,care cred ca m-a ajutat totusi.
    E posibil sa am ochii inlacrimati din cauza dereglarii tiroidei sau sa fac si un control oftalmologic?
    multumesc mult ptr raspuns,
    Mihaela

  2. Buna seara, domnule doctor!
    Sunt Elena din Iasi, am 53 de ani, un copil de 16 ani. Nu am avut pe nimeni in familie cu probleme tiroidiene.
    La varsta de 24 de ani am avut un chist tiroidian de marimea unei nuci. La punctia facuta, medicul a extras tot lichidul ce se afla in acel chist , aplatizandu-se zona respeciva. Rezultatul analizelr au aratat natura benigna a formatiunii. Am faut tratament cu calciu si magneziu si nu am avut probleme mult timp. Cu aprox 6 ani in urma au inceput durerile in zona respectiva. Am fost tratat cu Calciu si antiinflamatoare. La ecografii repetate mi s-a spus ca nu sunt probleme. In vara anului 2009 durerile s-au intensificat.
    Am mers la un medic ecografist f bun si acesta mi-a spus ca tb sa ma operez urgent.
    In data de 15.09.2009 m-a operat distinsa dna dr Cotea Elena la spitalul Sf. Spiridon din Iasi.
    Buletinul histopatologic indicat urmatoarele:
    Macroscopie: 68130-131-LTD de 5/3/2 cm; pe sectiune – nodul bine delimitat de 0.8 cm, chistic, continuu galben-cremos. 68132-LTS de 5/2.5/1.5 cm, cu structura nodulara; nodul cu diam. 2 cm, continut galben, cremos.
    Microscopie:
    68310-Carcinom papilar ocult tiroidian(diametrul maxim de 3 mm), cu abudenta stroma sclerohialina asociata.
    Procesul tumoral prezinta minima infiltratie la nivelul tesutului tiroidian adiacent, fara interesara capsulei organului.
    Tesutul tiroidian adiacent prezinta aspect anizofolicular, hipofunctional.
    Se mai remarca un nodul sclerohialin cu microcalcificari.
    pT1NxMx-G1
    68131- Pe fondul unei gusi anizofoliculare, hiipofunctionale, se constata prezenta unui nodul sclerohialin cu calcificari pulverulente.
    68132- Gusa coloida cu multipli noduli adenomatosi(3), unii mediofoliculari, altii macrofoliculari cu degenerari chistice hipofunctionale.
    Dna dr endocrinlog a apreciat ca nu este cazul de iod radioactiv. Am inceput tratamentul cu Euthyrox 100 mg pe care l-am suportat f greu si organismul nu a raspuns la tratament. Am inceput sa iau Novothyral 100 mg pe zi, iar rezultatele au fost apreciate de dna dr ca fiind bune.
    La 30 zile de la operatie TG-ul =8.1 ng/mL (val normale <78 ng/mL, la pacienti atiroidieni <0.1 ng/mL).
    Rezultate la 20.03.2010 FT4=15.58 pmol/L (valori normale 12-22) si TSH =0.727 (valori normale 0.27-4.2).
    Rezultate la 3.05.2010 FT4=3.41, TSH=86.5, Anti-tir=35(valori normale <=115) si TG=15.5(valori normale <78 si pentru pecienti atiroidieni <0.1).
    Dupa reluarea tratamentului, la data 21.09.2010 rezultatele au fost FT4=17.22 si TSH=0.035.
    La dat de 16.11.2010 FT4=3.65 si TSH=69.7, Anti-tg=19 si TG=17.4.
    Daca dupa 6 luni de la operatie TG-ul s-a dublat, in urmatoarele 6 luni a crescut doar cu 2 unitati. Precizez ca dupa 6 luni de la operatie am luat un comprimat si un cp si 1/2 alternativ. Am repetat analizele in data de 22.01.2011 FT4=12.86 si TSH=0.447.
    Dna dr mi-a suplimentat doza cu un sfert in ziua in care iau un cp. Acum iau un cp si un sfert alternativ cu un cp si jumatate.
    Am incercat sa iau si ceva naturist, Cat`s Claw(gheara matei), dar dupa 1 saptamana m-a durut in zona operatiei si nu mai iau acest medicament.
    Dna dr endocrinolog imi acorda multa atentie si sunt sigura ca imi vrea tot binele. Dar as vrea sa va exprimati si dvs parerea.
    Era mai bine daca imediat dupa operatie mi se administra iod radioactiv?
    Fac precizarea ca nu ma simt bine cateodata, parca nu am putere, am probleme de concentrare. Cred ca sunt si manifestari e premenopauza.
    Imi cer scuze pentru numeroasele detalii, dar am vrut sa fiu cat se poate de explicita. Nu va imaginati cat de pretoase sunt sfaturile dvs pentru cei cu probleme.
    Va multumesc mult. Sa va dea Dumnezeu sanatate, mult succes in cariera!
    Elena

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.