Răspunsuri la întrebări (769)

Iana:

Buna ziua dl.dr. Eu am aceeasi problema ca si Alexandra, “tiroida autoimuna Hashimoto”, am fost diagnosticata in luna septembrie 2011, mi s-a recomandat sa iau euthyrox 50 , am inceput sa iau tratamentul, iar dupa ~ 6 saptamani am inceput sa ma simt rau, mai rau fata de cum ma simteam inainte de a fi dignosticata cu aceasta …boala, stariile inainte de tratament erau, de oboseala, lipsa de concentrare, par mat, piele uscata etc…in timpul tratamentului, starile sunt si de alta natura, atacuri de panica,durere in piept, nod in gat dureros, nervozitate … euthyrox-ul, l-am intrerupt la sfatul medicului si mi-a recomandat l’thyroxin, de la care ma simt mai binisor, in conditiile in care a trebuit sa marim doza la 75 deoarece TSH-ul a iesit 12 si ceva, iar FT3 si Ft4 in limite normale si ATPO foarte mare 480 cam asa( din totdeauna),au disparut atacurile de panica, … dar am ramas cu durerea in piept, nodul in gat si nervozitatea, inexplicabile stari pentru mine (NU AM FOST ASA, NU MA RECUNOSC UNEORI, NICI EU, NICI FAMILIA MEA ). NU stiu ce sa mai fac si unde sa ma mai duc…Mi-am facut tot felul de investigatii si …nimic …Nu stiu daca se intelege ceva din ce am scris eu, dar sigur ne vom vedea si va veti convinge singur de ceea ce am spus si sper din tot sufletul sa ajung sa fiu un om normal, asa cum am fost pana acum ~9 luni in urma…cu respect, Iana.

Raspuns:

– in primul rand, simptomele de tipul durerii in piept aparute sub tratamentul cu levotiroxina trebuie intotdeauna evaluate cardiologic; asta inseamna, cel putin, consult si electrocardiograma;

– daca nu sunt descoperite tulburari cardiace semnificative, doza de levotiroxina ar trebui crescuta foarte lent (de exemplu cu 12.5 micrograme la fiecare 2 saptamani) pentru a da posibilitatea de acomodare; in functie de simptomatologie, se pot asocia temporar medicamente de tipul betablocantelor si/sau anxioliticelor; obiectivul tratamentului este normalizarea TSH si FreeT4 si disparitia simptomatologiei asociata hipotirodiei;

– monitorizarea ATPO este inutila, acesti anticorpi ramanand adeseori crescuti foarte multi ani, chiar sub tratament substitutiv adecvat; in plus, ei nu au in sine vreun efect negativ asupra organismului;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.