Răspunsuri la întrebări (1943)

Madalina:

Buna ziua,

Am suferit o tiroidectomie totala in urma cu un an. Acum o luna jumatate am efectuat un set de analize, in urma carora FT4 a iesit 2.56 (limita: 1,76) si TSH 4,04 (limita: 5,5). Pana in acel moment doza de euthyrox era 125. Medicul endocrinolog mi-a spus ca doza va ramane aceeasi pt ca TSH-ul este normal. Cu toate acestea eu resimteam palpitatii specifice hipertiroidiei, insotite de acel tremurat de maini. La sfatul unui alt medic (medicina interna) am scazut doza la 100, urmand sa repet analizele peste trei luni.
In opinia dvs, era cazul sa scad doza de euthyrox, sau vazloarea FT4-ului este irelevanta in prezenta unui TSH normal? Eu am fost si la cardiolog si nu sunt probleme la acest nivel. Am fost redirectionata catre endocrinolog.
Va multumesc.

Raspuns:

  • in primul rand, as repeta analizele (TSH si FT4) si la un alt laborator;
  • daca rezultatele sunt similare, adica FT4 este semnifictiv peste limita superioara si TSH-ul este normal si sunt manifestari concordante de tirotoxicoza (hipertiroidie), se poate incerca o scadere teporara a dozei pentru un interval de 6-8 saptamani pentru a face o proba;
  • daca in aceasta perioada manifestarile se amelioreaza, dar TSH-ul creste, cel mai probabil doza ar trebui crescuta foarte lent, incercand sa obsinuim organismul;
  • daca nu apare nicio schimbare, inseamna ca problemele descrise au o alta cauza si ar trebui revenit la doza de 125 micrograme/zi;
  • intr-adevar, nivelul normal al TSH este cel mai bun indicator al unui tratament de substitutie adecvat;

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.