Răspunsuri la întrebări (1979)

Hulubas Carmen:

Bună dimineața!
Dle doctor, am hipotiroidism de ani de zile.Am făcut tratament cu Novothyral și apoi cu Euthyrox ( primul nu se mai gaseste)Am luat de 100,am schimbat cu 75 și acum mă simt f rau,având reacțiile adverse ale medicamentului.Va rog,o îndrumare ce doza sa iau a va d acum următoarele valori:TSH-2,877 si FT4-0,75.Da, uitam,s-a mărit și glanda.

Raspuns:

  • reactiile adverse la Euthyrox apar la doze prea mari; in cazul dvs, nivelul normal al TSH arata ca doza actuala NU este excesiva;
  • o mica parte din pacientii cu hipotiroidie pot totusi sa aiba simptome persistente in ciuda unui tratament aparent corect; in aceste situatii se poate incerca Novothyral-ul;
  • din ce inteleg, dupa o perioada in care s-a gasit mai greu, Novothyral-ul a reaparut in farmacii;
  • ca alternativa, foarte recent a aparut o noua forma de levotiroxina (substanta activa din Euthyrox), numita Accu-thyrox, sub forma lichida; se poate incerca si aceasta varianta;
  • nu trebuie ignorata posibilitatea ca problemele mentionate sa aiba o alta cauza, NU hipotiroidia sau tratamentul acesteia;

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.