Răspunsuri la întrebări (2044)

Laura:

Buna ziua . Am 23 de ani și am nevoie de sfatul dvs. cu privire la problema cu care ma confrunt .
In Septembrie 2017-Decembrie 2017 consumat foarte putine calorii 700(rar 1000 )pe zi , am făcut mai multă mișcare și in 3 luni am slăbit de la 60 kg la 48 ( la 1,62inaltime) și nu mi-a mai venit ciclul ,ultimul fiind in Octombrie 2017 .
– am continuat sa slăbesc pana la 45 kg ,aveam o frica intensa de îngrășare,îmi era frig mereu,număram tot timpul calorii,deja devenise o obsesie , am fost la ginecolog și am făcut analize,mi-a dat tratament ( Duphaston 2 pe zi timp de 10 zile,iar apoi utrogestan 200 mg 5 zile ) și ciclul tot nu venea , a venit doar cu cycloproginova și cu diane35.
Medicul mi-a spus ca din cauza faptului ca am slăbit nu mai am ciclu .
– după toate aceste tratamente ajunsesem la loc la 60 kg in Noiembrie 2018
Nu mi-am început încă viața sexuală . Am făcut mai multe analize . Le atașez pe ultimele .
Am fost și la endocrinolog , cauza amenoreei fiind aceeași,faptul ca am slăbit foarte mult .
FT4 12.63 (9-19)
TSH 2.3258 (0.5-4.5)
ATPO 16.66(0-35)
DHEA-S 366(148-407)
Analize ziua 21 a CM
AMH 1.94 (1.22-11.7)
Estradiol 60.71 pg/ml
FSH 8.03 mlU / mL
LH 4.71
IGF-1 300 (107-351)
Progesteron 0.278
Prolactina 8.52(4.79-23)
Testosteron 0.400 (0.084-0.481)
ACTH 26(3-66)
Cortizol ( ser / plasma)16.73 microgram/ decilitru
Cortizol over night 0.942
Am avut primul ciclu la 14 ani și a fost regulat pana la 20 ( când am slăbit foarte mult)
In prezent ciclul vine doar cu Duphaston .
M-am îngrășat foarte mult , am 64 kg acum. Nu mai pot slabi chiar dacă consum 1200 de calorii și fac mișcare .
Ce părere aveți ? Ce as putea face?
Mulțumesc din suflet !

Raspuns:

  • in primul rand, a fost o idee foarte proasta regimul alimentar extrem pe care l-ati urmat; aceasta pierdere brusca in greutate a fost responsabila intr-adevar pentru dereglarile de ciclu menstrual;
  • revenirea la o functie normala a axei hipotalamus-hipofiza-ovare poate fi de durata, asa cum pare si in acest caz, chiar daca greutatea s-a normalizat;
  • tratamentul cu Duphaston ar trebui continuat, cu intrerupere de proba la fiecare 6 luni pentru a verifica daca menstrele au redevenit regulate;
  • analizele sugereaza reluarea functiei hipofizare, deci sansele restabilirii unui ciclu regulat sunt bune;
  • ATENTIE: un regim alimentar restrictiv (sub 1400-1500kcal/zi), combinat cu activitate fizica excesiva si stres psihic cronic pot impiedica restabilirea menstrelor regulate, chiar daca greutatea nu scade; consilierea psihologica este de multe ori utila in astfel de cazuri;

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

2 thoughts on “Răspunsuri la întrebări (2044)”

  1. Buna ziua .Nu am mai luat Duphaston din Aprilie și am renuntat la regimul alimentar restrictiv și am început sa mananc normal. După aproape 2 luni de la întreruperea tratamentului mi-a venit menstruația(fără niciun tratament ,pentru prima data in 3 ani) pe 10 Iunie ,iar următoarea menstruație a început pe 9 Iulie . M-am îngrășat in jur de 10 kg ( am 74 acum la 1,62 înălțime) . Ma simt bine doar ca mi-as dori sa slăbesc . Ma gândesc ca dacă iarăși țin regim restrictiv nu voi mai avea din nou ciclul menstrual ?
    Acum câteva luni am mai cerut opinia unui medic endocrinolog și mi-a spus ca as avea sindromul ovarelor polichistice , hirsutism,hipertricoza ,hiperandrogenism .
    Am intr-adevăr par cam mult pe corp,pe spate,pe abdomen ,buza superioară și acnee .
    Exista vreun tratament pentru parul de pe corp ? Am luat contraceptive Diane35 dar nu m-am simțit deloc bine cu ele și le-am intrerupt .
    Ecografia ovariană este normala .
    Mi s-a zis ca dacă ma mai îngraș nu mi va mai veni ciclul menstrual.
    Dar pana nu am mâncat normal nu mi-a venit deloc menstruația fără tratament in acești 3 ani.
    Medicului nu i-am zis faptul ca am slăbit foarte mult acum 3 ani,nu am crezut ca slăbirea mea brusca ar avea vreo legătura cu dereglările de ciclu menstrual,deși 2 medici mi-au zis acest lucru .
    Menstruația este normala acum ,la fel cum era acum 3 ani ,dar foarte dureroasa,așa a fost mereu,abia ma pot ridica din pat in primele 2 zile . Am încercat sa iau nurofen,nospa , movalis,brufen ,dar durerea pelvină nu trece,cu brufen este puțin mai bine dar asta doar la 3 ore după ce am luat pastila brufen . Ce alt tratament as putea încerca ?
    Testosteron 0.70 (0,1-0,75)
    17 oh progesteron și androstendion normale
    Va mulțumesc mult !

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.