Răspunsuri la întrebări (2326)

Iulia:

Buna ziua,

In cazul unei persoane de 30 de ani, cu hipertiroidism prin boala Basedow, TSH = <0.005, fT4= 54,2 pmol/l la care tratamentul cu Thyrozol abia a început, oftalmopatie endocrina, tulburare de ritm extrasitolica, in caz de accident nuclear, e bine sa ia iodura de potasiu? Daca se creste doza de Thyrozol, e mai putin periculos efectul excesului de iod? Va multumesc

Raspuns:

  • in cazul unei hipertiroidii inca necontrolate, administrarea de iodura de potasiu are potentialul de altera suplimentar functia tiroidei; astfel, initial poate aparea o ameliorare a hipertiroidiei, dar ulterior exista riscul semnificativ de agravare a acesteia;
  • de asemenea, raspunsul la tratamentul cu Thyrozol tinde sa fie intarziat si sa fie necesare doze mai mari;
  • in aceste conditii, cred ca mai degraba raspunsul este nu; desigur, cuvantul hotarator trebuie sa-l aibe medicul endocrinolog curant, care stie direct cazul;

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.