Răspunsuri la întrebări (210)

magda:

buna ziua

am 33 de ani si de curand am facut analizele endocrinologice (primul de altfel) si m-au gasit cu TSH-ul 43.67 si vreau sa stiu de unde a aparut aceasta dereglare – care am inteles ca este cu mult peste maxima normala -4.2.

cat de grav poate sa fie ? :) sper ca nu dau ortu’ popi.

astept raspunsul dvs.

Va multumesc anticipat.

Magda

PS – cred ca e cam stupida intrebarea mea dar…well- aceasta marirea a TSH-ului(aceata dereglare)sta la baza unei alimentatii gresite sau…? se poate regla prin regim alimentar sau tratament non-chimic / naturist??

Raspuns:

– nivelul foarte crescut al TSH arata o hipotiroidie severa; asta inseamna ca tiroida produce cantitati mult mai reduse de hormoni decat necesarul organismului; cauza cea mai frecventa la varsta dvs este o boala autoimuna, tiroidita cronica (Hashimoto); masurarea nivelului ATPO (anticorpi specifici acestui tip de afectiune) va confirma diagnosticul;

– cel putin in sens potential este o afectiune grava, putand conduce, in cazuri extreme, chiar la deces; manifestarile cele mai frecvente sunt determinate de incetinirea globala a metabolismului, cu scaderea generala a calitatii vietii, reducerea capacitatii de concentare si afectarea memoriei, stare de oboseala, afectarea fertilitatii, diminuarea capacitatilor intelectuale, etc; dupa cum vedeti, aceasta problema de sanatate are efecte extrem de diverse si importante;

– aceasta afectiune nu se poate trata prin regim alimentar sau tratament naturist; tratamentul consta in inlocuirea din sursa externa a hormonilor tiroidieni deficitari; va recomand sa faceti cat mai repede un consult endocrinologic in urma caruia sa se initieze tratamentul;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

1 thought on “Răspunsuri la întrebări (210)”

  1. va multumesc mult pt raspuns. Nu ma asteptam la un raspuns atat de prompt.:)Ma bucur ca traim in era internetului.

    Mi-am facut deja o programare la endocrinolog luni.

    se pare ca am aflat mai multe decat vroia(foarte aproape de … ortul popi LOL). Speram sa nu fie asa grav. Concluzia este ca trebuie sa intru pe medicamentatie – as soon as possible – conform indicatiilor dvs si a informatiilor gasite on line.

    Va multumesc inca odata si numai bine!

    Magda

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.