Răspunsuri la întrebări (210)

magda:

buna ziua

am 33 de ani si de curand am facut analizele endocrinologice (primul de altfel) si m-au gasit cu TSH-ul 43.67 si vreau sa stiu de unde a aparut aceasta dereglare – care am inteles ca este cu mult peste maxima normala -4.2.

cat de grav poate sa fie ? :) sper ca nu dau ortu’ popi.

astept raspunsul dvs.

Va multumesc anticipat.

Magda

PS – cred ca e cam stupida intrebarea mea dar…well- aceasta marirea a TSH-ului(aceata dereglare)sta la baza unei alimentatii gresite sau…? se poate regla prin regim alimentar sau tratament non-chimic / naturist??

Raspuns:

– nivelul foarte crescut al TSH arata o hipotiroidie severa; asta inseamna ca tiroida produce cantitati mult mai reduse de hormoni decat necesarul organismului; cauza cea mai frecventa la varsta dvs este o boala autoimuna, tiroidita cronica (Hashimoto); masurarea nivelului ATPO (anticorpi specifici acestui tip de afectiune) va confirma diagnosticul;

– cel putin in sens potential este o afectiune grava, putand conduce, in cazuri extreme, chiar la deces; manifestarile cele mai frecvente sunt determinate de incetinirea globala a metabolismului, cu scaderea generala a calitatii vietii, reducerea capacitatii de concentare si afectarea memoriei, stare de oboseala, afectarea fertilitatii, diminuarea capacitatilor intelectuale, etc; dupa cum vedeti, aceasta problema de sanatate are efecte extrem de diverse si importante;

– aceasta afectiune nu se poate trata prin regim alimentar sau tratament naturist; tratamentul consta in inlocuirea din sursa externa a hormonilor tiroidieni deficitari; va recomand sa faceti cat mai repede un consult endocrinologic in urma caruia sa se initieze tratamentul;

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

1 thought on “Răspunsuri la întrebări (210)”

  1. va multumesc mult pt raspuns. Nu ma asteptam la un raspuns atat de prompt.:)Ma bucur ca traim in era internetului.

    Mi-am facut deja o programare la endocrinolog luni.

    se pare ca am aflat mai multe decat vroia(foarte aproape de … ortul popi LOL). Speram sa nu fie asa grav. Concluzia este ca trebuie sa intru pe medicamentatie – as soon as possible – conform indicatiilor dvs si a informatiilor gasite on line.

    Va multumesc inca odata si numai bine!

    Magda

Lasă un răspuns la magda nicolae Cancel Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.