Răspunsuri la întrebări (2270)

Simona:

Buna seara! Am 43 ani si ma confrunt cu hipotiroidism de cativa ani! In 2006 s a descoperit hipertiroidism + boala Basedow-Graves! Am luat tratament si in 2012 am luat iod radioactiv! In prezent la ultimele analize oscilez intre un Tsh 6-8 iar Ft4 e in limite normale 16! Am luat Euthyrox 112, 5 mg apoi 125 mg iar dupa o luna de 125 mg am inceput sa ma simt foarte ametita, obosita, privirea in ceata! Am facut si Rmn craniu+ cervical! Neurologic, au spus ca n am nimic , sunt si hipotensiva, tensiunea in general 9/6 acum a mai crescut putin de 10 ! Intrebare: ametelile, oboseala si privirea in ceata nu e de la o doza prea mare de Euthyrox? As dori sa o scad dar nu stiu cat la aceasta valoare de Tsh?! Am fost si la oftalmolog si mi a spus ca mi a crescut putin si miopia! Am schimbat si lentilele! Multumesc frumos!

Raspuns:

  • este EXTREM de improbabil ca o crestere a dozei de Euthyrox cu doar 12.5 micrograme/zi sa fie cauza acestor simptome; de regula, modificarile mici ale dozelor de Euthyrox (cu 12.5-25 micrograme/zi) NU se insotesc de niciun fel de manifestari;
  • daca au trecut cel putin 6 saptamani de la schimbarea dozei, analizele (TSH si FT4) ar trebui repetate; in functie de rezultate se va vedea daca este adecvata sau nu;
  • daca nu s-a facut deja, este indicat un set de analize de sange uzuale, care sa contina: hemoleucograma, VSH, fibrinogen, transaminaze, glicemie, calciu seric, creatinina, uree, sodiu, potasiu, fosfataza alcalina, Gama GT, profil lipidic; acestea pot ajuta in identificarea unei cauze non-tiroidiene pentru simptomele dvs;

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.