Răspunsuri la întrebări (140)

Elena:

Buna ziua !Am 33 de ani si am deja un diagnostic din data de 22.01.2010 Tiroidita Autoimuna Tip 2 B,la analize mi-o iesit TSH-ul-9.33 uU/ml si Anticorpi anti-TPO-1000 IU/ml,in prezent urmez un tratament cu L-Thyroxin 100 (1/2 pastila dimineata si una la pranz ),Cal-D-Vita de 600 mg (2 pe zi ).Precizez ca am consultat si un medic psihiatru si mi-o recomandat sa iau si Frontin de 0,5 cate o 1/2 dim.,pranz,seara iar inainte de culcare 1 Anxiar.Simptomele bolii au aparut cu 2 ani in urma,dar in noiembrie 2009 am avut o criza f puternica si nu stiam ce se untampla cu mine !Crizele se intensificau tot mai puternic pana cand am ajuns la medic si am stiut ce am.Evolutia simptomelor- numai sunt asa de puternice dar obosesc f repede,cu memoria stau f rau,uit repede…am facut si o Eco-Tiroida-LDT-fara leziuni nodulare,LST-fara leziuni nodulare,Ecostructura -usor si difuz neomogena,Semnal Doppler prezent ,intens fara adenopatie laterocervicala,Istm-Antero-Post(mm)-2,2.Am fost si la un medic cardiolog unde am facut o Eco-cardiograma si am doar un sindrom de debit cardiac crescut si la EKG-tahicardie sinusala.In data de 22.03.2010 o sa merg la control…intrebarea mea este dc inca am stari atat de “rele” adica…palpitatii,o stare f proasta fizica si psihica,sufocari,cefalee…pe scurt nu pot avea o viata normala desi am aproape 2 luni de tratament !…sa fie din cauza anticorpilor??? O sa-mi mai revin vreodata la o stare normala ???Mi-e teama ca din cauza crizelor care le-am avut am ramas cu o anxietate care am impresia ca nu se va mai sfarsi ! Sunt f ingrijorata ptr sanatatea mea !Va multumesc ptr intelegere !

Raspuns:

– tratamentul de substitutie cu L-Thyroxin/Euthyrox (si hormoni tiroidieni in general) se administreaza intr-o singura priza, dimineata, pe stomacul gol, fara a manca nimic 30 de minute dupa aceea; administarea in doua prize, una dimineata si una la pranz, este ilogica si nu se foloseste in practica; in plus, la o valoare initiala a TSH de 9.33 μUI/ml eu as considera suficienta o doza zilnica de 50-75 micrograme; dvs, conform afirmatiilor facute, luati o doza totala de 150 micrograme pe zi; in mod evident, aceasta cantitate este excesiva in prezent si nu are nicio justificare; in aceste conditii, cred ca cel mai bine este sa consultati alt endocrinolog;

– este destul de probabil ca o parte din starile de care va plangeti sa fie cauzate de doza prea mare de l-tiroxina administrata; in acelasi timp, se pare ca exista si un nivel ridicat de stres, asociat cu anxietate si, posibil, atacuri de panica; acestea necesita tratament separat, de tipul celui recomandat de psihiatru;

– nivelul crescut al ATPO nu are cum sa va influenteze in mod direct starea generala, acesta arata doar ca exista o boala tiroidiana autoimuna;

– tiroidita cronica nu este o boala grava si nu va pune viata in pericol, dar trebuie tratata corect pentru ca starea generala sa se amelioreze;

Dr. Claudiu Ţupea

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.