Răspunsuri la întrebări (2242)

Elena Ion:

Am fost operată de gusa polinodulara cu eutiroidie in 2007 ,de atunci ma confrunt cu alergi , la diverse mîncăruri și fructe .La tratament de substituție Eutyrox 100 am palpitatii și TSH 0 ,60 ,La 75 Am TSH 2,6 dar colesterolul se ridică la 270 ,tratamentul cu stațiune imi ridica glicemia .Ce ma sfătuiți.

Raspuns:

  • voi incepe cu a doua parte a intrebarii;
  • tratamentul cu Euthyrox are rolul de asigura necesarul de hormoni tiroidieni in conditiile in care tiroida este indepartata chirurgical (ca in cazul dvs) sau are afectata capacitatea de productie (de obicei din cauza tiroiditei autoimune);
  • doza ar trebui ajustata avand obiectivul de a mentine TSH si FT4 in limite normale (mai prudent in jumatatea superioara la cei de peste 55-60 de ani si/sau cu probleme cardiovasculare); odata atins acest obiectiv, tratamentul NU se va modifica pentru a ameliora sau trata alte conditii, cu ar fi colesterolul crescut sau astenia, deoarece acestea NU sunt cauzate de problema tiroidiana; deci, recomandarea mea este ramaneti cu doza de Euthyrox 75 mcg/zi, urmand sa fie gasita o solutie terapeutica pentru hipercolesterolemie;
  • debutul alergiilor dupa indepartarea tiroidei NU este mentionat ca efect advers in literatura de specialitate si va pot confirma acelasi lucru si din experienta mea; aceste alergii ar trebui tratate ca in toate celelate cazuri, de regula prin evitarea alergenului cunoscut si medicatie cand e cazul, conform indicatiilor medicului de specialitate;

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.