Răspunsuri la întrebări (2067)

Monica:

Buna seara!In primul rand va felicit pentru toata implicarea de care dati dovada si va urez tot binele din lume pentru ceea ce faceti pentru oamenii bolnavi.Va deranjez sa va cer o opinie si anume,acum un an de zile am descoperit in urma analizelor de sange probleme cu tiroida , erau modificate ÷
Tsh= 0,005,ft4=36,Atpo=316.Ca si simptomatologie aveam puls ridicat pana la 110 bpm,intepaturi in zona inimii, iritabilitate, insomnii, greata,slabiciune generalizata uneori chiar stari confuzionale.Mentionez ca la ecografie s a vazut o tiroida hipervascularizata, neomogena cu un nodul de 13/9 mm.Medicul mi-a recomandat thyrozol 10 mg de 3x/zi.M am simtit oribil de la el dar am continuat administrarea.In prezent analizele sunt normale insa ,eu ma simt uneori rau, am slabiciune in picioare,dureri de cap,insomnii, stari de tristete. Intrebarile mele sunt: 1. Pot avea aceste stari daca analizele actuale sunt in parametri normali?
2.Medicul la inceputul tratamentului mi-a spus ca am doua alternative pe viitor iodul sau operatia. Chiar nu se poate vindeca tiretoxicoza si nodul acela fara operatie?

Inca o intrebare as mai avea: Cred ca am o candidoza bucala ,o tuse dupa ce mananc si faringite frecvente. Ar putea avea legatura cu tiroida aceste simptome, sau cu thyrozolul pe care il administrez in doza de 2,5 mg .Candidoza este aparuta de circa 1 luna, iar hemoleucograma este in limita normala.

Raspuns:

  • daca TSH si FT4 sunt in limite, inseamna ca tiroida functioneaza normal sub tratament, deci manifestarile au alta cauza;
  • tratamentele definitive pentru hipertiroidie sunt intr-adevar cele doua: operatia sau iodul radioactiv; hipertiroidia autoimuna poate intra in remisie la un moment dat, DAR cu riscul de a recidiva; nodulul nu se poate indeparta decat chirurgical;
  • doza actuala de Thyrozol e foarte mica si, daca hemograma e in parametri, se EXCLUDE o contributie a acestui tratament la aparitia candidozei, tusei si faringitelor;
  • va multumesc pentru aprecieri, ma bucur sa aflu ca activiteatea mea de pe blog ajuta;

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.