Răspunsuri la întrebări (2083)

Anda:

Buna seara,

Sufar de tiroidita autoimuna de 5 ani. Ultimele analize le-am facut la inceputul lunii, pentru ca incepusem sa am insomnii si palpitatii- am mai avut un episod cu palpitatii la incepyturile tiroiditei, care au disparut dupa un timp, sub tratament.
Inainte aveam doar ATPO crescut – 170 ul/ml ( <34) ,
acum am:ATPO 841.21 ul/ml (<5.61), TSH 8.406 microUl/ml,T3 2.31 pg/mL (o.35-4
.94) si T4 0.77ng/dL.
Dupa ultimele analize, am ramas pe doza de 50 de Euthyrox, am.luat Medrol 1/zi ×10 zile, Calmogen dimineata si seara. Din cauza extrasistolelor, am.luat si Soltalol 40mg/zi. Extrasistolele nu au incetat nici acum, dupa o luna, asa ca am.consultat un alt endocrinolog care mi a marit doza la 75 Euthyrox, dar pt extrasistole mi a spus sa consult un cardiolog ca sa aflu si daca mai e necesar sa iau Soltalol. Medicul de dinainte spune ca vizita la.cardiolog este inutila, stiind istoricul, pentru ca extrasistolele sunt date de Hashimoto.si sa il iau pana dispar.
Sunt debusolata, acestea nu dispar. Ce parere aveti? Cand ar trebui sa.simt o diferenta datorata schimbarii tratamentului? Multumesc!

Raspuns:

  • analizele mai recente arata o lipsa usoara de hormoni tiroidieni; altfel zis, doza de 50 μg/zi Euthyrox nu acopera complet necesarul;
  • din punct de vedere al inimii, excesul, si NU deficitul de hormoni tiroidieni poate da aritmii (manifestate uneori ca palpitatii); deci, ipoteza ca palpitatiile sunt de la tiroidita Hashimoto, dvs avand un TSH usor crescut, nu poate fi corecta;
  • cresterea dozei de Euthryox, desi adecvata raportat la valoarea TSH, NU are cum sa ajute la ameliorarea palpitatiilor; acestea ar trebui evaluate din punct de vedere cardiologic, intelegandu-se ca NU au legatura cu boala de tiroida;

Toate cele bune,

Dr. Cristian-Claudiu Ţupea – Click aici pentru consultaţii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.